Περιγραφή θέματος
Συχνές Ερωτήσεις
Σε αυτή την ενότητα θα αναρτώνται οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις των σχολικών ομάδων σχετικά με τον διαγωνισμό "Hack the Map: Φανταστικοί κόσμοι".
Οι σχολικές ομάδες που προκρίθηκαν στη Β’ φάση του Διαγωνισμού, θα πρέπει να καταθέσουν έως την Παρασκευή 13/5/2021 τα ακόλουθα αρχεία:
1. Τα πηγαία αρχεία των έργων ανάλογα με το πρόγραμμα δημιουργίας (π.χ. τα αρχεία photoshop όλα σε ένα zip, ένα zip με όλη τη σκηνή του Unity3D εάν έχει γίνει το έργο εκεί, τα αρχεία .max μαζί με τα textures για τη δουλειά που έχει γίνει στο 3D studio Max σε ένα zip κτλ.).
2. Τα τελικά παραγόμενα αρχεία προς εγκατάσταση (π.χ. .zip αρχεία με το .apk εάν είναι εφαρμογή για android ή το .mp4 εάν πρόκειται για αρχείο μορφής βίντεο).
3. Ένα βίντεο capture του τελικού αποτελέσματος προς επίδειξη και παρουσίαση στο κοινό (σε .zip αρχείο επίσης). Μπορείτε να βρείτε τα βίντεο capture από τα περσινά προγράμματα που υλοποιήθηκαν πιλοτικά στις αντίστοιχες ενότητες του Classroom για κάθε εργαστήριο.
4. Το πρότυπο Αίτησης Συμμετοχής - Υποβολής Ψηφιακού Έργου Β΄ Φάση όπου θα εξηγούνται: η γενική ιδέα, τα περιεχόμενα, οι συσκευές που είναι δυνατόν να εφαρμοστεί και να λειτουργήσει η εφαρμογή (κινητά, τάμπλετ, H /Y), οι απαιτήσεις σε επιπλέον εξοπλισμό (πχ google cardboard) και η έκδοση του προγράμματος που χρησιμοποιήθηκε και πού μπορούμε να τη βρούμε (link). Να σημειωθεί ότι θα πρέπει να διατηρηθούν οι ίδιες εκδόσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργίας. Επίσης, ενθαρρύνεται η χρήση προγραμμάτων ανοιχτού κώδικα (open source) ή εκδόσεις προγραμμάτων για εκπαιδευτική χρήση (educational).
Το video capture είναι το βίντεο επίδειξης του ψηφιακού σας έργου. Σε κάθε ενότητα κατηγορίας έργου μπορείτε να δείτε τα video capture που δημιούργησαν τα σχολεία που συμμετείχαν στον περσινό διαγωνισμό. Το video capture δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 5 λεπτά.Για το εργαστήριο της ψηφιακής αφήγησης, καθώς το τελικό παραδοτέο είναι επίσης video, το video capture θα μπορούσε να είναι ένα 2o video επεξηγηματικό του ψηφιακού έργου. Δηλαδή σε αυτό το video θα μπορούσατε να κάνετε μια περιγραφική ανάλυση της μεθοδολογίας σας και να εξηγήσετε τον τρόπο υλοποίησης ή παρουσίασης της κεντρικής σας ιδέας. Ισχύει και εδώ ότι το video capture δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 5 λεπτά.Όχι, δεν επιτρέπεται η αλλαγή κατηγορίας έργου, καθώς η πρότασή σας αξιολογήθηκε για τη συγκεκριμένη κατηγορία στην α’ φάση.Μπορείτε να εμπλουτίσετε τη λίστα με τα λογισμικά και τις τεχνικές που θα χρησιμοποιήσετε. Σχετικά με τη χρήση πολλών λογισμικών για τη δημιουργία του ψηφιακού σας έργου, να είστε προσεκτικοί όσον αφορά στις προϋποθέσεις για παράδοση υλικού καθώς πρέπει να μας υποδείξετε ποια υλικά έχουν δημιουργηθεί με κάθε λογισμικό (source/final materials) ώστε να μπορέσουν και οι αξιολογητές να τα δουν και να τα κρίνουν.Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε ομάδες μαθητών/-τριών που ανήκουν σε σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας (Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ, Εσπερινά, Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά, EEEEK, κλπ) δημόσιες και ιδιωτικές, καθώς και σε ελληνικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του εξωτερικού.Συμμετοχή στον διαγωνισμό μπορεί να δηλώσει ο επικεφαλής εκπαιδευτικός που έχει αναλάβει την παιδαγωγική υποστήριξη και καθοδήγηση της μαθητικής ομάδας που αποτελείται από τουλάχιστον 3 μαθητές/τριες.Προτείνουμε η σχολική ομάδα να αποτελείται από 3-10 μαθητές, για λόγους καθαρά πρακτικούς. Εάν κάποιος καθηγητής επιθυμεί και έχει τη δυνατότητα να εμπλέξει περισσότερους μαθητές, μπορεί να το κάνει και αυτό δεν αποτελεί λόγο αποκλεισμού από το διαγωνισμό.- Οκτώβριος 2021: Ανακοίνωση Μαθητικού Διαγωνισμού.
- 15/11/2021 –Έναρξη α’ φάσης διαγωνισμού υποβολής αιτήσεων/ψηφιακών προτάσεων σχολικών ομάδων μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας https://classroom-dev.onassis.org
- 17/01/2022 – Λήξη α’ φάσης διαγωνισμού υποβολής αιτήσεων/ψηφιακών Προτάσεων
- 10/02/2022 – Ανακοίνωση κατ’ ελάχιστον 12 επικρατέστερων έργων - εφόσον υπάρξουν σχετικές υποψηφιότητες - Έναρξη β΄ φάσης διαγωνισμού υποβολής ψηφιακών έργων
- 10/05/2022 – Λήξη β’ φάσης υποβολής ψηφιακών έργων
- 31/05/2022 – Ανακοίνωση βράβευσης 4 καλύτερων ψηφιακών έργωνΟι νικητήριες ομάδες θα λάβουν επαίνους και χρηματικά έπαθλα από το Ίδρυμα Ωνάση με τη μορφή δωρεάς τεχνικού/οπτικοακουστικού εξοπλισμού για τις σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν, ύψους 1.500 € ανά κατηγορία ψηφιακού έργου.Ο επικεφαλής εκπαιδευτικός της σχολικής ομάδας πρέπει να καταθέσει τα ακόλουθα έγγραφα:
- τη συμπληρωμένη Αίτηση Συμμετοχής στην Α΄ φάση του Διαγωνισμού
- τη συμπληρωμένη Δήλωση Συμμετοχής-Συγκατάθεσης για γονείς/κηδεμόνες των μαθητών που συμμετέχουν
- τη συμπληρωμένη Δήλωση Συμμετοχής-Συγκατάθεσης από τον Διευθυντή Σχολείου και τους εκπαιδευτικούς που έχουν οριστεί επικεφαλής της σχολικής ομάδας.
Όλα τα παραπάνω έγγραφα μπορεί να τα βρει στα Έγγραφα Συμμετοχής στο ΔιαγωνισμόΗ Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού έχει την ευθύνη της εξέτασης και αξιολόγησης των υποβαλλόμενων εμπρόθεσμων προτάσεων των σχολικών ομάδων. Η Επιτροπή αποφασίζει με βάση τα κριτήρια που έχουν τεθεί στην προκήρυξη, ποιες προτάσεις (κατ’ ελάχιστον 12, εφόσον υπάρξουν σχετικές υποψηφιότητες) θα προκριθούν στη Β’ φάση του διαγωνισμού.Τα κριτήρια αξιολόγησης τόσο των αρχικών αιτήσεων/ψηφιακών προτάσεων όσο και των επικρατέστερων προτάσεων είναι:
1) η δημιουργικότητα και η πρωτοτυπία του σεναρίου
2) η συνάφεια με τη θεματική του διαγωνισμού
3) η τεκμηρίωση και παρουσίαση της κεντρικής ιδέας
4) η χρήση ανοιχτών τεχνολογιών
5) η λειτουργικότητα, η ευχρηστία/απλότητα, η συμβατότητα με διάφορες συσκευές
6) η ποιότητα της εφαρμογής
7) η παιδαγωγική αξία της εφαρμογής
8) η ευχάριστη εμπειρία για τον χρήστηΔηλώσεις συμμετοχής-συγκατάθεσης γονέων-κηδεμόνων
Οι υπογραφές στις δηλώσεις συμμετοχής-συγκατάθεσης γονέων-κηδεμόνων μπορούν να είναι χειρόγραφες ή ηλεκτρονικές. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί με τους εξής τρόπους :
1) Όλα χειρόγραφα: Οι γονείς εκτυπώνουν το έγγραφο, το συμπληρώνουν χειρόγραφα, το υπογράφουν, το σκανάρουν και το αποστέλλουν στον Διευθυντή του σχολείου ή στον επικεφαλής καθηγητή της σχολικής ομάδας. Εάν δεν έχουν δυνατότητα σάρωσης, το στέλνουν ως φωτογραφία από το κινητό.
2) Όλα ηλεκτρονικά: Οι γονείς συμπληρώνουν το έγγραφο ηλεκτρονικά και στο τέλος βάζουν στο αρχείο word (με insert picture ή εισαγωγή εικόνας) την ηλεκτρονική υπογραφή τους (την οποία έχουν φωτογραφίσει προηγουμένως και έχουν σώσει ως αρχείο jpg). Αποστέλλουν το συμπληρωμένο αρχείο στον Διευθυντή του σχολείου ή στον επικεφαλής καθηγητή της σχολικής ομάδας.
3) Οι δυο παραπάνω τρόποι μπορούν να συνδυαστούν (δηλ. χειρόγραφα και ηλεκτρονικά)
Ο Διευθυντής του σχολείου ή ο επικεφαλής καθηγητής της σχολικής ομάδας, αφού συγκεντρώσει όλα τα αρχεία από τους γονείς των μαθητών που συμμετέχουν στο διαγωνισμό θα πρέπει να τα εκτυπώσει και να τα σκανάρει όλα σε ένα ενιαίο αρχείο PDF ή να δημιουργήσει με αυτά ηλεκτρονικά ένα αρχείο PDF (π.χ. μπορεί να βάλει όλες τις φωτογραφίες σε ένα αρχείο word και να σώσει το αρχείο ως PDF) για να τα υποβάλει ως ενιαίο αρχείο. Εναλλακτικά μπορεί να τα συγκεντρώσει όλα μαζί (pdf, εικόνες, κλπ) και να τα συμπιέσει σε ένα ZIP αρχείο για να τα υποβάλει.
Δηλώσεις συμμετοχής-συγκατάθεσης Δ/ντή Σχολείου και επικεφαλής καθηγητών
Η ίδια διαδικασία θα πρέπει να ακολουθηθεί και για τις υπογραφές στη δήλωση συμμετοχής-συγκατάθεσης του Διευθυντή του σχολείου και του/των επικεφαλής καθηγητή/ών της σχολικής ομάδας.
Στη Β΄φάση του διαγωνισμού μπορούν να συμμετέχουν μόνο οι προκριθείσες ομάδες της Α΄φάσης. Για τη συμμετοχή θα πρέπει να καταθέσουν ηλεκτρονικά εμπρόθεσμα σε συμπιεσμένα αρχεία (zip) τα ακόλουθα:
1) Τα πηγαία αρχεία των έργων ανάλογα με το πρόγραμμα δημιουργίας (π.χ. τα αρχεία photoshop όλα σε ένα zip, ένα zip με όλη τη σκηνή του Unity3D εάν έχει γίνει το έργο εκεί, τα αρχεία .max μαζί με τα textures για τη δουλειά που έχει γίνει στο 3D studio Max σε ένα zip κτλ.). 2) Τα τελικά παραγόμενα αρχεία προς εγκατάσταση (π.χ. .zip αρχεία με το .apk εάν είναι εφαρμογή για android ή το .mp4 εάν πρόκειται για αρχείο μορφής βίντεο).
3) Ένα βίντεο capture του τελικού αποτελέσματος προς επίδειξη και παρουσίαση στο κοινό (σε .zip αρχείο επίσης)
4) Ένα συνοδευτικό κείμενο που να εξηγεί τη γενική ιδέα, τα περιεχόμενα, τις συσκευές που είναι δυνατόν να εφαρμοστεί και να λειτουργήσει η εφαρμογή (κινητά, τάμπλετ, H/Y), τις απαιτήσεις σε επιπλέον εξοπλισμό (πχ google cardboard) και την έκδοση του προγράμματος που χρησιμοποιήθηκε και που μπορούμε να τη βρούμε (link). Να σημειωθεί ότι θα πρέπει να διατηρηθούν οι ίδιες εκδόσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργίας. Επίσης, ενθαρρύνεται η χρήση προγραμμάτων ανοιχτού κώδικα (open source) ή εκδόσεις προγραμμάτων για εκπαιδευτική χρήση (educational).Όχι. Κάθε σχολική μονάδα έχει δικαίωμα μίας μόνο συμμετοχής και σε μια μόνο κατηγορία ψηφιακών έργων.Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών στο διαγωνισμό δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για τους/τις μαθητές/-ήτριες ή το σχολείο.Εάν είσαι καθηγητής, για να υποβάλεις την αίτηση της ομάδας σου κάνε πρώτα εγγραφή στην πλατφόρμα και στη συνέχεια μπες στην ενότητα Hack The Map: Φανταστικοί Κόσμοι - Κάνε Εγγραφή - A' Φάση. Μέσα σε αυτή την ενότητα θα βρεις όλα τα απαραίτητα βήματα για τη συμμετοχή της σχολικής σου ομάδας στο διαγωνισμό. Βρες αναλυτικές οδηγίες εγγραφής στην πλατφόρμα και συμμετοχή πατώντας .Για να δημιουργήσετε τα ψηφιακά σας έργα και να συμμετάσχετε στον διαγωνισμό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα επιθυμείτε. Τα προγράμματα αυτά μπορεί να διατίθενται είτε δωρεάν (free), είτε ελεύθερα σαν ανοικτό λογισμικό (libre, open-source), είτε με εκπαιδευτική άδεια χρήσης (educational) ή και σε δοκιμαστική (trial) έκδοση. Κάτωθι, σας παραθέτουμε ενδεικτικά προγράμματα ανά κατηγορία:
Τρισδιάστατης σχεδίασης: Tinkercad (δωρεάν), SketchUp (δωρεάν), Blender 3D (ελεύθερα, ανοικτό λογισμικό), Autodesk 3ds Max (με εκπαιδευτική άδεια χρήσης, δοκιμαστική έκδοση).
Μηχανή γραφικών: Unity (δωρέαν, με εκπαιδευτική άδεια χρήσης), Unreal Εngine (δωρέαν, με εκπαιδευτική άδεια χρήσης).
Δισδιάστατων γραφικών: PhotoPea (δωρέαν), OpenShot (ελεύθερα, ανοικτό λογισμικό), Gimp (ελεύθερα, ανοικτό λογισμικό).
Επεξεργασία ήχου: Audacity (ελεύθερα, ανοικτό λογισμικό).Οι Διαγωνιζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά ερωτήματα στο education@onassis.org για συμπληρωματικές πληροφορίες και στις 2 φάσεις του διαγωνισμού. Εναλλακτικά μπορούν χρησιμοποιήσουν τη φόρμα επικοινωνίας, πατώντας το σύνδεσμο "Επικοινωνία" στο κάτω μέρος της σελίδας, η οποία συνδέεται με τον ίδιο λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (education@onassis.org). Οι απαντήσεις θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Ωνάση www.onassis.org και στην ενότητα των συχνών ερωτήσεων αυτής της εκπαιδευτικής πλατφόρμας.Όχι, δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των επικεφαλής καθηγητών και μπορούν να προέρχονται από οποιαδήποτε ειδικότητα.Ναι, προτάσεις και έργα σχολικών ομάδων που θα κατατεθούν στην αγγλική γλώσσα ή θα είναι δίγλωσσα, θα γίνουν αποδεκτά και στις δυο φάσεις του διαγωνισμού.Ναι, μπορεί. Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός, αρκεί οι Διευθυντές των σχολείων να έχουν υπογράψει τη Δήλωση Συμμετοχής-Συγκατάθεσης για το εκάστοτε σχολείο.Πέρα από το υλικό που είναι ήδη αναρτημένο στην πλατφόρμα, θα δημιουργηθεί επιπρόσθετο υλικό για τη Β’ φάση και οι ομάδες θα λάβουν υποστήριξη στο βαθμό που δεν θα διαταραχθεί η διαγωνιστική διαδικασία. Επιπλέον, θα προγραμματιστούν ανοιχτές εκπαιδεύσεις με σκοπό την επίδειξη εφαρμογών και την επίλυση προβλημάτων.Η φάση υλοποίησης των ψηφιακών έργων θα ξεκινήσει στις 10/2/2022 οπότε και θα ανακοινωθούν οι επικρατέστερες ομάδες (κατ’ ελάχιστον οι 12) που θα προκριθούν στη Β’ Φάση.Ναι, μπορεί αλλά δεν θα συμμετέχει διαγωνιστικά στη διαδικασία με βάση την προκήρυξη. Ωστόσο, εάν η ομάδα το επιθυμεί μπορεί να στείλει το έργο της για να δημοσιευθεί στην πλατφόρμα CLASSROOM σε ξεχωριστή ενότητα και θα υπάρξει σχετική ανατροφοδότηση.Φυσικά, το υλικό στην πλατφόρμα δίνει κάποιες δημιουργικές ιδέες και σκοπό έχει να βοηθήσει τις σχολικές ομάδες και σε καμία περίπτωση να τις περιορίσει.